Fine resultater på Bendit Alpinfestival

Postet av I.L. Stjørdals-Blink - Alpint den 18. Mar 2015

Som eneste Stjørdals-Blink løper deltok Johan Strid på Bendit Alpinfestival 6.-8. mars.

Johan kjørte inn til fine plasseringer under årets Bendit Alpinfestival i Ål i Hallingdal. Hele 127 gutter stilte til start i U12 klassen. Det betydde knallhard konkuranse i alle disipliner: Super-G, storslalåm og slalåm.

Når status var gjort opp etter endt super-G og storslalåmrenn sto Johan som henholdsvis nummer 47 og 40 på resultatlisten. Meget bra plasseringer i den tøffe konkuransen med landets beste U12 løpere! I slalåmrennet som ble arrangert på alpinfestivalens siste dag, søndag, var Johan uheldig og pådro seg en disk i andre omgang.

Bendit Alpinfestival er kanskje verdens største alpinrenn for barn og unge. I år var det 850 løpere påmeldt. Alpinfestivalen starter med super-G renn på festivalens første dag, fredag. Samme ettermiddag er det innmarsj av løpere, trenere og lagledere til høytidelig åpningseremoni i Ål sentrum. For U12 fortsetter alpinfestivalen med SSL lørdag og SL søndag. Premieseremoni med påfølgende show ble holdt i Ål Kulturhus.

Som i foregående sesonger dukket det også i år opp noen ekte alpinhelter under festivalen. Prøvekjørere på fredagens super-G var ingen ringere enn Sebastian Foss Solevaag og Henrik Kristoffersen.

Johan Strid med "servicemann" sier seg meget godt fornøyd med deltagelsen på Ål i Hallingdal. Et flott arrangement som de gjerne anbefaler andre Blink-alpinister å delta på neste sesong.

Resutatlistene fra Bendit Alpinfestival finner du her: Resultatlister 2014-15