Bli kjent med Oppdal VGS

Postet av I.L. Stjørdals-Blink - Alpint den 12. Jan 2016

Oppdal VGS inviterer til to samlingsdager for alle løpere i 2000 årgangen.

Født i år 2000 eller 2001? Vurderer du å søke Oppdal VGS alpinlinje etter endt grunnskole? Meld deg på til samlingsdagene som Oppdal VGS arrangerer 25.-26. januar.

Inviatsjonen til samlingen ser du under:

Bli nærmere kjent med Oppdal Skigymnas/ Oppdal Alpin elite

Mandag 25. og Tirsdag 26.januar inviteres herved ALLE 2000 årganger fra hele landet til to dager på Oppdal hvor du kan bli bedre kjent med vårt opplegg –skole –treningsbakker og andre fasiliteter.

Evt 2001 årganger er også velkommen om det er slik at flere vil reise sammen fra samme klubb/krets.

Foreldre er selvsagt også velkommen!

For deg som har Oppdal som aktuelt opplegg for de neste årene er dette en fin mulighet til å få et bedre grunnlag for å bestemme deg hvor du vil søke. Mange har ombestemt seg fra andre aktuelle skoler etter å ha vært er og sett hva vi har å by på av kompakthet på fasiliteter, hybler, bakker mm

Det legges opp til følgende program disse to dagene:

Søndag24. Januar

evt henting på Togstasjonen om noen melder inn behov for dette.

Mandag 25.januar:

09.00: Oppmøte på Oppdal vg Skole for omvisning på skolen, skistall, treningsrom/Idretshall mm.

10.30. Avreise til Bakken for trening Frikjøring og Slalåm

12.00: Pause på oppe på «Ufoen», og mulighet for å spørre litt og prat rundt hvordan skidagene fungerer hos oss mm

1300-15.00 SL trening

16.00-17.00 Lett Barmark-økt i Idrettshallen

18.00 Infomøte Av trenere og Daglig –leder Alpint/Idrettsfag om Skolen, Hybel-liv, Oppdal Alpin elite og annet i Auditoriet på Oppdal vg Skole. Det serveres Pizza og drikke.

Tirsdag 26.januar:

09.00: Oppmøte ved Oppdal vg Skole. Info om filosofi i treningsarbeidet og årsplaner og samlingsplaner.

09.50: Avreise til Bakken. Vi trener Storslalåm i to forskjellige bakker.

15.00: kort avslutning. Mulighet for å bli kjørt til Togstasjonen for den som evt har behov for dette.

Overnatting ordner vi med for den som trenger dette, både Hotell og evt privat hos andre løpere. Det kan være bra å bo sammen med en annen løper som nå går her, for å se litt mer hvordan hybel-livet fungerer i praksis. Om dere kjenner noen som går her i vinter, så ta evt også kontakt direkte.

For den som uansett trenger overnatting Hotell eller Privat; -gi beskjed på mail til; hallgeir.vognild@oppdal.com, -også om det skal hentes/kjøres på Togstasjonen.

For deg som er 2000 årgang og ikke får det til å passe denne gangen, er du velkommen til å invitere deg selv videre utover vinteren for å komme å trene med oss. Vi vil uansett legge opp til at det blir ing\formert om Skoleopplegg og dere vil bli vist rundt og få mulighet til å spørre og grave om alt en evt lurer på.

Søknadsfristen er 1.februar hos oss, og vi oppfordrer alle som er mer eller mindre interresert til uansett å sende inn søknad. Hvordan søke?

Gå inn på; http://www.oppdalalpin.no/2012-01-30-09-57-49

Andre spørsmål+.