Markus øverst på pallen i NM.

Postet av I.L. Stjørdals-Blink - Alpint den 28. Jan 2017

Vi gratulerer Markus med NM tittel i utfor!

Markus i fint driv ned Olympiabakken på Hafjell. Foto: Privat

Markus leverte glitrende kjøring under dagens utfor i Norgesmesterskapet for juniorer på Hafjell. Kjøringen holdt til førsteplass og NM tittel i Jr1 U18 klassen. Nummer to på listen, Mikkel Solbakken, var hele 0,50 sekunder bak. Tredjeplassen gikk til Simen Strand fra Bærum Skiklubb, 0,78 sekunder bak førsteplassen.

En glad Markus fortalte om fine forhold under hans gjennomkjøring. Gi gass og kjør på refleksene var hans vinneroppskrift for dagen!

Andre trønderske løpere i Jr1 klassen i dagens utforkonkurranse var Karl-Erik Jøssund og Oskar Emil Wavold, de to Freidig løperne endte på henholdsvis 6. og 9.plass. Oppdal Alpins Fredrik Møller kjørte inn til en 22. plass, mens Rory Fitzgerald fra Freidig, fikk en sluttid som plasserte ham som nummer 31 blant Jr1 løperne.

Ivar Hembre kjørte for noen dager siden inn til en sterk åttende plass i slalåm under et FIS renn på Kongsberg. I NM konkurransen på Hafjell måtte han finne seg i en plass lengre nede på resultatlisten. Ivar endte som nummer 46 i JrII U21 klassen.

Vi krysser fingrene for Markus og de andre trønder alpinistene gjennom de neste dagene på Hafjell hvor superkombinasjonen og super-G gjenstår.